SZAKASZOK

A Borsod3Ride nem más, mint egy három napos hegyikerékpáros maraton verseny a Heves-Borsodi dombság, vagy ismertebb nevén az Ó-Bükkben. A 2011-es Magyarországot átszelő Trans Hungaria Maraton után hamarosan újra több napos mountain bike maraton várja a hegyikerékpáros szakág kedvelőit. A három napos verseny központjának Ózd, azon belül pedig a Strandfürdő nyújtja a legideálisabb helyet a megfáradt versenyzőknek. A három nap során csillagpont szerűen kerülnek a szakaszok kijelölésre, ezért a rajt-cél terület mind a három nap során ugyanúgy egy helyen lesz felállítva. Ennek köszönhetően a versenyzőknek nem kell naponta szakaszról szakaszra utaztatni felszerelésüket, így nem kevés fáradtságot és logisztikai feladatot . A három napos megmérettetés július 24-én pénteken egy 10km-es egyenkénti indítású prológal veszi kezdetét, majd a szombati és a vasárnapi szakaszok az Ózd mellett elhelyezkedő Heves-Borsodi dombság vagy ismertebb nevén az Ó Bükk erdészeti útjain kerülnek kijelölésre 56 és 65km-es távokon. A versenyen nyolc páros és két egyéni kategóriát kínálunk a korosztályoknak megfelelően. Páros kategóriában külön kategóriát képviselnek azok a versenyzők, akik elit versenyzői licenszel rendelkeznek.

Prológ – HARC AZ ÓRA ELLEN

A három nap egy 10km-es, egyenkénti indítású időfutammal veszi kezdetét délután 15 órakor az ózdi Strandfürdőben felállított rajt-cél területről. A táv első és utolsó 300 métere neutralizált, mivel az éles rajtra a hegy aljában elhelyezett időmérő kapun való áthaladáskor kerül sor. A célba érkezés szintén ezen az időmérő kapunk keresztül történik, ahol megáll az óra.

A 10km-es táv nem hosszú, de aki már itt szeretne előnyt kovácsolni a versenytársakkal szemben, annak bizony keményen kell hajtania, ami bőséges tejsav termelődéssel fog járni. 🙂

Táv: 10km – Szintemelkedés: 207m – Nehézség: 3/5 – Talaj: döngölt földút

1. szakasz: IRÁNY A VADON

A pénteki prológot követően az első hosszabb szakaszra kerül sor, ami már a valódi Ó-Bükk csodálatos útjain vezet. Az első kilométerek aszfalton telnek, még a mezőny el nem éri Hangony település határában a terepet. Az éles rajt is innen veszi kezdetét.

Az első rövidebb mászás gyorsan szétszedi a mezőnyt, de ha az nem, akkor a Borsodszentgyörgyről felvezető 3,2km-es 10% átlag meredekségű kaptató biztosan. Az útvonal főleg széles beruházási utakon vezet, ami száraz időben rendkívül gyors pályát biztosít, de a homokos talaj bizony odafigyelést követel még a legrutinosabb bringásoktól is.

Táv: 56km – Szintemelkedés: 1815m – Nehézség: 4/5 – Talaj: döngölt földút, erdészeti aszfalt út, homokos beruházási út

2. szakasz: NE SPÓROLJ A WATTOKKAL

Vasárnap kerül sor a verseny mindent eldöntő és egyben leghosszabb szakaszára. A 65km alatt 1968m szintemelkedés vár a versenyzőkre. Az első hosszabb mászás a Hangonyi tótól indul és 6km-en keresztül kanyarog a Vermes-völgyben. Nagyon meredek rész nincs benne, de ha gyorsan akarsz haladni, akkor bizony el tud fogyni az erő a végére a vendégmarasztaló homokos úton. A fáradalmakat a Vizes-völgyön való legurulás kárpótolja. A lejtőzés a Palina-völgyben ér véget és újra kaptató következik, ami az erdészeti aszfaltos úton viszi át a mezőnyt a Gyepes völgybe, hogy végül a Hadi útról visszakanyarodva már a cél felé vegye az irányt.

Itt még persze nem érnek véget a megpróbáltatások, mert a Borsodszentgyörgyre való leszáguldás után újra vissza kell kapaszkodni a csúcsra, hogy a három kereszt felé vezető hullámvasúton végleg leadja mindenki az összes maradék wattot és kellemesen elfáradva beguruljon a célba, hogy már finisherként vehessen részt a díjátadó ünnepségen.

Táv: 65km – Szintemelkedés: 1860m – Nehézség: 5/5 – Talaj: döngölt földút, erdészeti aszfalt út, homokos beruházási út